söndag 25 juni 2017

Nya prylar och konstig ovana

Hoppas att ni alla haft en trevlig midsommarhelg! Det har vi :)



Igår cyklade vi till Berget och gav järnet i några olika backar upp och ner ett par gånger. Idag var tanken att vi skulle köra distans men förmiddagens ösregn och hela dagens kulingvindar satte stopp för det. Istället gjorde vi som många andra och stack iväg till köpcentrat för att fixa lite grejer, bland annat en radio till husbilen. Träffade på en cyklistbekant som också skippat sin tänkta cykling för dagen. Lite mat och kaffe här hemma efter shoppingen, sen drog sig Andreas ner i källaren och rullade två timmar monark. Jag tänker mig nån sorts cykling imorgon istället...

Om en vecka går Ränneslättsturen i Eksjö så kommande vecka kommer att innehålla lite mer vila än vanligt. Förra året bröt jag efter halva loppet, hoppas på bättre lycka denna gång! Andreas hoppas på bättre lycka än årets Lida Loop där han fick slita sig i mål efter några punkteringar. Lite orolig är han nu för det nya däcket vill inte hålla tätt... men det ska säkert ordna sig. Själv har jag ny kassett och kedja på min cykel, de gamla var utslitna och växlarna hoppade, speciellt vid rejäla fartökningar vilket var väldigt irriterande. Nya hjul skaffade jag precis innan Lida Loop så nu funkar allt felfritt! Allt förutom att jag upptäckt en konstig ovana hos mig själv. Jag har börjat hålla vänster hand längre ut på styret än höger hand och det verkar ju inte helt bra att cykla på det viset.

foto: Henrik Öijer





foto: Happyride.se
Nu ska vi snart avrunda kvällen med ett avsnitt av Morden i Midsomer och ladda för en ny arbetsvecka.
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar