onsdag 7 juni 2017

Den som gapar efter mycket...

Pigga ben och fin cykling i söndags.


I höstas någon gång frågade Stina om jag ville hänga med på Tjejvättern igen och det var ju kul sist så det ville jag såklart. Jag frågade i min tur Linda och hon var också på - kul! Enda kruxet var att Lida Loop går dagen efter. Två lopp på rad, nåja det ska väl gå. HTFU liksom👊

Efter att ha kört Billingeracet var jag inte lika kaxig längre och började inse att min kropp inte är byggd för att köra i tävlingstempo två dagar i rad. Det fick bli till att välja ett av loppen och då föll lotten på Lida Loop.

Som en bra "tävlingsträning" en vecka innan Lida, skulle vi köra x-cup på Vallåsen i helgen. Vi hade först inte riktigt bestämt oss för om vi skulle köra eller inte, jag är inte så jätteglad för att rejsa nerför ett dh-spår... kan ju sluta riktigt illa om det går fel. MEN tillslut sa vi ändå att vi sticker dit på söndag och kör, behöver ju inte gå all in, det är ju ändå riktigt bra träning. På lördag morgon avnjöt vi en långfrukost i lugn och ro när vi började se på sociala medier att folk var på plats på Vallåsen och laddade för race - WHAT?! Ingen chans att hinna dit innan start, så där gick det om stöpet. Vilken otroligt korkad miss.

Nu ligger även Lida Loop risigt till för min del, jag har åkt på en förkylning. I natt har jag haft en jäkla hosta och jag har inte sovit överhuvudtaget. Klockan 4 imorse fick jag inse att jag inte kunde gå till jobbet idag. Jag började rodda i vem som skulle kunna täcka upp för mig eftersom vi skulle på utflykt och min kollegan kan ju inte ta bussen till Helsingborg med 25st 6:åringar ensam... 5:30 var det tillslut ordnat och äntligen kunde jag faktiskt somna. Förhoppningsvis ska jag lyckas kurera mig till helgen, känns inte som den bästa uppladdningen inför ett lopp men det ordnar sig nog :)

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar