tisdag 23 maj 2017

4x8min tröskel hem från jobb


Idag tog jag cykeln till jobb. Finns inget bättre sätt att ta sig dit om man nu ändå måste. Min plan var att köra 4x8min tröskel på hemvägen, det var en bra och stadig motvind åt det hållet och dessutom är min astma för tillfället som bortblåst!

Den långa rakan är mjöhultsvägen, platt o fin.
Det funkade riktigt bra, körde mjöhultsvägen och den räckte fint till de två första. Den tredje klämde jag av påväg ut ur Jonstorp och avslutade i backarna, den fjärde lät jag bli att kontrollera då det övergår i en del nerförskörning o lite korsningar men jag öste på och kom hem med ett rullsnitt på dryga 32km/h och då hade jag 5min vila sakta rullande mellan varje intervall, motvind och först var jag och postade brev inne i stan. Ibland är man hyfsat bra helt enkelt, tyvärr inte tillräckligt ofta…



//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar