tisdag 11 april 2017

Paket-, Pizza- och PR-tisdag

Jag skyndade mig hem och hann med en kort sväng på Berget efter jobbet idag. Det har blåst ordentligt här under dagen och för att slippa undan en del av motvinden svängde jag in på Kärleksstigen nedanför Krapperupps slott och upp till vägen och vidare bort till Kalle Smes väg. Tog en lite grusväg upp till åkrarna vid Arild, sen upp på Berget. Där blev det några backar som jag tog i lite extra i. Det var en hel del folk på stigarna, bland annat på väg upp från den berömda brädhögen. För mig är den backen inte helt lätt i slutet och med folk i vägen är den ännu svårare, men de hörde att jag kom och de höll lite till sidan så det ordnade sig. Körde riktigt bra på några stravasegment och fick till tre PR :)


När jag kom tillbaka fick jag veta att ett paket låg och väntade på Ica:n, så vi slängde oss direkt i bilen och hämtade det +fixade kvällsmat.

Vad fanns i paketet då? Jo, ett nytt vevparti till min FS! Det gamla ska få flytta till hardtailen. Det nya vevpartiet har lite kortare vevarmar och smalare Q-faktor, jag tror och hoppas att det ska passa mig bättre. Det följde med en 32klinga och jag köpte till en 34klinga, det ska nog vara allt jag behöver.

Vad blev det till kvällsmat då? Jo, hemlagad pizza!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar