tisdag 25 april 2017

Lite funderingar om säsongen 2017

Efter ståcykling hem från jobbet (ja, det blåser här...) fick jag belöna mig med en dubbel espresso och ett ballerinakex innan intervallerna i källaren. Det gjorde nog nytta, både kaffet och träningen, för jag blev av med en huvudvärk och kände mig lite piggare efteråt.

Fundersam i startfållan inför Västgötaloppet förra året


Tiden går fort nu tycker jag, till helgen kör vi första x-cuploppet och snart drar långloppscupen igång. Vi siktar in oss på att köra Billingeracet som är det första loppet i cupen. Det blir första gången för oss båda och jag ska vara ärlig och säga att jag är inte helt överförtjust i det. Jag ser framför mig en lerig, kall och lång historia... och det är inte min typ av favoritlopp. Får nog ta och läsa in mig på några RaceReports från tidigare år för att få en bättre bild av det hela.

Formen då? Ja, jag känner väl att jag står och stampar lite på samma ställe. Jag tycker inte att jag blivit varken sämre eller speciellt mycket bättre än förra året. I år krigar jag i D40, har sett att det verkar vara en egen klass för D50 nu och det gör nog att vi inte blir så många i min klass. Det är ju få tjejer i alla tävlingsklasserna tyvärr och stora skillnader i kapacitet vilket gör att det blir rätt så mycket ensamåkande när det är egen start för damer. Förutom att det blir glest på stigarna tycker jag att det är bra med damstart, det är ju helt klart lättare att hålla koll på hur man ligger till iallafall och det blir definitivt inget köande in på stigarna.

Nu är det tea time, hörs!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar