fredag 21 april 2017

Fredag...

Idag var det väl en alldeles onödigt blåsig fredag, eller vad tycker ni. Visst är det så att motvind ger riktigt bra träning och vinbyar ger den simulering i variation av underlag och lutning som man så totalt kan saknar här i Skåne om man är på fel plats som jag ju ofta är…


Vid kraftig sidvind är det dock inget kul, idag hade jag emellanåt ca 40° lutning på cykeln för att hålla emot. Sånt är inte ett dugg roligt när vägen dessutom är trafikerad.
Ska man gnälla vidare så har ju hela april varit skit…

Idag var min tanke att åka en kort hård intervall(ca20min) och sedan lugnt. Den hårda delen var inga problem som vanligt men det var desto svårare att ta sig vidare under 80% av pulsmax i motvinden.
I helgen tänker jag gömma mig i en skog och istället öva lite skillz istället. Det vankas ju X-cup premiär snart!

Happy Friday på er!



//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar