onsdag 5 april 2017

Backintervaller



Backintervaller på lvg föll lotten på idag. I denna landsända är det som bekant lite glest mellan backarna, men vi har iallafall en liten stigning några minuter hemifrån. Dit cyklade jag, till backen upp från Lerhamn.

Min Garmin totalvägrade när jag skulle starta den, helt död var den. Andreas hjälpte mig att reset:a den, han har nämligen full koll på hur man gör det eftersom hans garmin la av förra veckan (börjar ju undra om det är en fabriksinställning att de ska sluta funka efter en viss tid så man ska gå och köpa ny). Gps:en gick igång och jag stack iväg utan att göra om displayen till den information jag vill ha, därför hade jag tex inte någon siffra för puls men däremot för kalorier - mycket användbart...

Tio gånger bombade jag uppför backen och varje intervall tog mellan 48sek och 1.05min och pulsen fungerade ju fint trots att jag inte kunde se den i gps:en under tiden :) Som synes i pulskurvan ovan hade jag ingen exakt vilotid mellan intervallerna, det fick bli lite hippsomhapp. Ostrukturerat värre.

Den ser ju fjuttigt ut den där backen men det blev ändå 249 höjdmeter totalt, backen är den lilla kroken vid Lerhamn.


Andreas har haft vilodag och ägnat sig åt att bygga ihop sin Epic med ny kassett och allt - Snyyyggt.



//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar