måndag 6 mars 2017

Platser kvar - cykelvasan och x-cup

Gårdagens morgon och förmiddag såg väl ut hos oss precis som i många andra svenska hem, vasaloppsfrukost! Det är både mysigt och kul att sitta hemma i stugvärmen och se när starten går och myllret av åkare skidar iväg. Just igår gav det dessutom oss lite extra inspiration - vi loggade in på Vasaloppets hemsida och skickade iväg en anmälan till årets Cykelvasa! Trodde inte att det fanns platser kvar, men tydligen så var det inte samma hype i år som det varit tidigare år.

Vi körde inte Cykelvasan förra året och hade inte bestämt hur vi skulle göra i år men nu är vi anmälda iallafall, i tävlingsklass båda två. Andreas körde i tävlingsklass 2015 också men jag har inte kvalat in tidigare. Nu när de har en separat damstart och i och med det lite andra seedingtider för damer, har jag seedat in mig. Det ska bli intressant att köra CV med bara tjejer. Det kommer bli ett helt annat lopp, inga stora klungor att gömma sig i och åka med på rulle. Förhoppningsvis har jag någon att åka med och behöver inte köra hela sträckan ensam, men hur som helst kan jag räkna med att det inte kommer att gå lika fort som tidigare år när jag kört i motionsklass. Värst är nog den tidiga starten 7.30, majgadd alltså...

Seedingtabell från cykelvasans hemsida


Ett annat cykelarrangemang där det fortfarande finns några få platser kvar är X-Cup. Så än är det inte försent att anmäla sig till några roligt lopp i Skåne i sommar!

Idag har vi haft mekverkstad här hemma och den här gången var det inte cykelmek utan espressomaskinen som behövde lite omvårdnad. Såklart händer det när man som mest vill ha en kopp kaffe!

Mycket mekanik för en kopp kaffe...


Gokväll
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar