fredag 24 mars 2017

Oväntat bortfall

Idag var ju verkligen en strålande fin men ack så svinkall dag. Det såg underbart ut och det var det väl förvisso också men man ska inte lura sig så här års, kyligt! Det är ju dock inga större problem, kläder finns ju…

Idag servade jag faktiskt min egen cykel, vevlagerrengöring och infettning av det samma. Man kan hålla liv i grejerna ganska länge om man bara servar regelbundet. Används det så slits det, kom ihåg det!

När vi var bara 30min från avfärd till dagens träning hände det, Yvonne var inte glad och jag undrade lite då denna människa brukar vara mer på hugget en fredag. Hon mådde illa sa hon. Jag gick ner och började klä mig, efter 10 plagg och ca 10min hör jag en ynklig röst från bottenplan, "Andreas jag har kräkts, två gånger". Hur är det möjligt och kommer detta drabba även mig var det första jag tänkte. Som ni förstår blev det solo för min del.



Jag har känt mig sliten under veckan och hade riktigt sura ben men stigarna var fina och det går ju alltid att trycka på litegrann men vridmomentet fick jag inte med mig hemifrån. Det blev en lugn sväng för att kolla av Berget och en stunds väntan uppe vid fyren men han lyfte aldrig…


 ..Så länge jag stod kvar.
//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar