söndag 19 mars 2017

Distanssöndag och söndagsservice...


Under förmiddagen har vi kört distans, det var riktigt skönt väder och vi var iväg vid 08:30. Körde banvallen med en avstickare för lite stig på svedberga, därifrån vimsade vi oss runt lite och hem via Helsingborg. 3tim drygt in på cykelkontot och där stannar denna veckan för mig.

Yvonnes Helstela mountainbike

Jag har kört mycket hardtail i vinter och jag kan väl säga så här att det har fått mig att komma ihåg hur rapp en cykel kan kännas. Kommer definitivt bli mer HT i sommar! Däremot vet jag inte om ska köra några långlopp på den, kanske. Den är ju oförskämt lätt…

Min HT, en Cube elits 29, mycket nöjd med den.

Om man använder saker så måste man också ta hand om dom. Här har jag helt klart falerat lite, varit lat faktiskt. Det knakade lite mycket idag när vi körde och styret "satt fast" i morse när jag tog ut cykeln. Jag fick rengjort och smort upp så att det faktiskt funkar igen men nytt beställer jag i veckan, var så säker.



Ny vecka imorgon, var så säker!
//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar