lördag 11 februari 2017

Morning bloggen!

Igår hade vi lite för mycket att stå i för att det skulle vara kul att göra ett inlägg här, vi kastade oss i soffan istället. Det var ju På Spåret, och där får man ju alltid veta att man inte duger och inte kan någonting och det var inget undantag igår. Inte många frågor man lyckas sätta där…

Efter första, fortfarande fräsch.
På eftermiddagen efter jobb, spände jag bågen och skulle köra 3x15min på tröskel. Jag vågade inte satsa på 3x20 utan ville vara lite snällare mot kroppen. Det gick riktigt bra, kroppen mådde fint så efter de två första intervallerna där jag låg runt 88-91% kunde jag inte hålla mig och körde riktigt hårt hela sista. Har man vilat i tre dagar så är ju inte benen något problem, dom tycks orka hur mycket som helst. Jag tycktes nästan parkera pulsen på 94% de första 10min, där efter lyckades jag med ungefär 110 i kadens att nästan nå 99% 190 av 193! Det blev ju inte riktigt tröskel och var väl lite onödigt men ibland är det kul att bara testa lite gränser. Så här i efterhand borde jag vågat mig på ett FTP-test, det hade blivit riktigt bra.

//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar