söndag 12 februari 2017

Helgsysslor

Sitter i fåtöljen med förmiddagskaffet och planerar resten av dagen. Vi har beslutat att förmodligen prioritera bort distanspasset idag. Vi har en del att stå i på hemmaplan med packning och dylikt så det hinns nog inte med någon långcykling. Antar att vi kommer att få gott om det om ett tag så det räcker och blir över :)

Igår rullade jag korta intervaller, ettor så hårt jag orkade och det gjorde väl ont i både ben och lungor. Körde bara en omgång med tio stycken och det gick bra ända till den näst sista. Trampade igenom den men fick så jäkla ont i magen så den sista intervallen fick jag avbryta efter halva. Har ibland problem med att jag får så ont i magen, som tex på Ränneslättsturen i fjol där jag blev tvungen att bryta loppet med tårar i ögonen. Har väl självdiagnostiserat mig med endometerios och det ligger nog inte långt från sanningen.

En annan syssla under gårdagen var att tvätta cyklarna så de är rena och fina när de åker in i cykelväskorna inför resan. Det var ingen angenäm upplevelse att gå ut i kyla och blåst och jobba med kallvatten, men nu är de iallafall skinande rena.

Inte snyggt, inte speciellt praktiskt men torr om fingrar 👍


//Y

1 kommentar:

  1. Izabella Wiberg13 februari 2017 11:29

    Hej, jag har försökt komma i kontakt mer er via er mail men inte fått något svar. Jag har nämligen några frågor angående ett eventuellt cykel event i Höganäs som jag undrar om vi skulle vara intresserade av. Mer information finns i mailet från Izabella.wiberg@hoganas.se

    SvaraRadera