söndag 26 februari 2017

4x4 och mer film från GC

Sedan i fredagskväll ligger Andreas däckad med feber. Efter att han genomfört sina ettor fick han frossa och efter det har det inte blivit bättre. Fast helt däckad är han faktiskt inte, han har runt 38.7 i temperatur men är inte nämnvärt trött och har bra aptit. Lite konstigt tycker jag, jag brukar inte vara så hungrig och pigg när jag har feber vad jag minns. Nåja, ingen träning för honom i helgen.

Jag körde ettor igår tills jag knappt fick runt pedalerna längre och det tog ju inte så lång tid... Jag körde lite högre watt än jag brukar och sju och en halv pallade jag med innan jag veknade och fick plocka av vikt. Lite besviken men ibland är det kanske inte så dumt att utmana sig. Idag drog jag en omgång fyror och det gick lysande, bra för självförtroendet!

Mellan febertopparna har Andreas fixat en film till från Gran Canaria. Den här gången åker vi från Pico de las Nieves till Soria. Pico de las Nieves är den högsta toppen på ön och ligger på ca.1950 meter över havet. Precis som en av svenskarna vi träffade där uppe sa så är det stor skillnad i klimatet från den södra kusten och upp till denna höjd, det är typ 4 klimatzoner. När solen skiner och man står stilla är det riktigt varmt på toppen, men blir det molnigt och man står då alltså mitt i molnen är det verkligen kyligt. Så även när man rullar nerför därifrån! Jag hade med mig en underställströja, armvärmare och vindväst och ändå frös jag så in i... när vi skulle ner därifrån! Fingrarna var stelfrusna och man vill komma nerför till varmare temperatur så snabbt som möjligt, samtidigt vill man inte köra för fort för det blir för kallt.



Precis i början av filmen kan ni se vulkanen Teide på grannön Teneriffa sticka upp ovan molen och senare rullar vi förbi klippformationen Roque Nublo, molnklippan, med tillhörande La Rana, grodan, som är ett stort turistmål.
Det kommer en fortsättning på filmen där vi cyklar vidare från Soria till Playa del Inglés, med en rejäl felkörning i Playa del Inglés. Det är icke lätt att hitta rätt alltid på det där stället.

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar