onsdag 8 februari 2017

3x20

Jag tuffade minsann till mig idag och körde 3x20 istället för 2x20. Eftersom Andreas är fortsatt förkyld och undviker träning fanns det ingen ursäkt till att inte träna lite längre tid, jag hade ju monarken helt för mig själv hela eftermiddagen. (attans också...) Är väl inte överförtjust i att sitta långa pass i källaren, men idag gick tiden faktiskt ganska fort ändå. Försöker så länge som möjligt att undvika att titta på klockan när jag kör intervallerna, allt för att lura mig själv att tiden ska gå fortare.

Dunkade på med runt 90kadens och riktade in mig på att ligga i den nedre delen av zon 4 pulsmässigt för man vet ju vad som brukar hända en bit in i den här träningen. Går jag ut hårdare i början brukar jag få plocka av vikt i den sista intervallen och ändå tycka att det är slitigt. Idag låg jag på rätt så jämn puls i alla tre 20:orna utan att gå ner i effekt.




Imorgon är planen att köra fyror. Jippi.
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar