torsdag 12 januari 2017

Pang i benen - 3x15

Ja igår blev min träning lite av ett misslyckande, orkade inte alls så mycket som jag hade hoppats på. Så kan det vara vissa dagar, det går ju inte att vara på topp alltid. Idag hade jag en helt annan känsla i kroppen, jag var mer taggad redan innan jag gick ner för att träna och det har såklart rätt så stor betydelse för hur mycket man klarar att ta i. Källarpasset för dagen var 3x15min i zon4 och det gick som en dans! Jag brukar försöka att hålla en kadens nånstans mellan 90-92 och som hjälp att hålla trampfrekvensen uppe har jag hittat några låtar med rätt takt. Det är kanon, håller jag takten ligger jag  på 91-92kadens, perfekt. Eftersom gårdagens träning inte blev så tuff som tänkt var benen fint utvilade idag och jag fick väl "feeling" och körde 21.5min i den sista intervallen istället för 15min.




Den där fiffiga cykeldatorn jag har räknar också ut hur lång återhämtningstiden är efter genomförd träning och den här gången tycker den att jag bör undvika alltför hårda pass i 43 timmar. Har en känsla av att det kanske inte kommer att bli så.


Andreas har haft lite motivationsbrist den senaste tiden. Han pratade idag med en kompis och fick lite nytänk och inspiration vilket gjorde nytta! Jag hörde att det gick hett till en trappa ner :) Det är inte konstigt att det periodvis är svårare att motivera sig till inomhusträning, vi får rätt mycket av den varan så här års.



Nu har vi landat i soffan båda två trötta och nöjda efter två bra träningar.
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar