fredag 6 januari 2017

It's great out there!

Idag har vi haft ett fabtastic vinterväder, iallafall när vi snackar temperatur. Vi vaknade till minus 11°C och svaga vindar, men ingen snö dock. När ljuset kom var det episkt klar himmel och strålande sol, som gjort för en vända på Berget - och håll i hatten nu - till fots! Vi tog såklart bilen till Björkeröd, annars hade vi nog inte varit hemma ännu. Vi gick upp till Håkull som är Kullabergs högsta topp och därifrån har man riktigt fin utsikt över både Öresund och Skälderviken. På vägen upp hittade vi en bilnyckel vid sidan av leden, frågade alla vi mötte men hittade ingen ägare till den. På parkeringen var det heller ingen bil som matchade nyckeln, körde till Himmelstorp och testade alla VWbilar där men icke. Så, om ni som bor i närområdet hör talas om någon som tappat sin nyckel på Berget har vi den här hos oss nu.





Som sagt vi har alltså krupit ut ur vår källare för en stund idag, men säg det som varar för evigt. Andreas dök väl ner i mörkret när vi kom hem och körde ett par timmar monark. Själv drog jag på diverse varma plagg +joggingskor och joggade mig en halvtimme, till Nyhamnsläge och hem igen.



Imorgon tänker jag mig intervaller på testcykeln av samma sort som Andreas körde igår, alltså: 20st15sek maxintervaller på hög kadens med 15sek vila mellan och 4 set av den varan med 4min vila mellan varje set. Alla dessa igångdrag på tungt motstånd upp till 120-130kadens får det inte bara att brinna i låren utan också i en klen cyklistmage...

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar