söndag 8 januari 2017

Helstelt

Alltsedan jag köpte min heldämpade mountainbike har hardtailen varit förpassade till en mörk vrå i källaren. Där har den stått och sett ledsen ut utan alla komponenter, men nu är det dags att bygga ihop den igen. En cykel som bara står och dammar är inget att ha, då är det bättre att sälja den, men jag vill verkligen inte göra mig av med min superfina HT. Bättre då att se till att ha den komplett och börja cykla på den! När vi sticker till GC tänker vi ta med våra hardtails så nu hänger min i mekstället och är på väg att bli cyklingsbar igen.

Jag har faktiskt fixat en ny gaffel till den, en stel gaffel. Det ska bli kul att testa att köra helstelt och på GC är det ju inte helt fel med en så lätt cykel som möjligt.


Medan Andreas grejade med min cykel rullade jag den sedvanliga söndagsdistansen, tråkigt nog på monarken. Pallade inte en minut mer än två timmar. Andreas gjorde sin vända tidigare idag och var väl marginellt uthålligare än jag.

Måndag imorgon, gott folk!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar