måndag 26 december 2016

Monarkintervaller

Tre timmar skulle jag sitta och nöta monark igår, inte det allra skojigaste som finns. Jag har lite svårt för att bara rulla i "distanstempo" när jag cyklar stillastående. För att liva upp det hela bakade jag in en omgång 4x4 i timme två. Det är fasen jobbigt det!

Aningen hängig mellan varje 4:a...


Det blev källarträning även idag, 3x15min. Uppvärmning en kvart sedan drog jag igång och tyckte att "det här går ju skitbra, jag den där julvilan måste gjort nytta!" - tills jag fick syn på en sån där tunn liten 100grams viktskiva som låg på pallen bredvid monarken. Det kanske låter obetydligt men det gör skillnad, iallafall för mig. Hursomhelst, den första intervallen gick ändå ovanligt bra även när jag lagt på vikten jag missat. Inför nästa intervall la jag på lite till och det funkade, men jag fick plocka av det igen till den sista.


Andreas körde 3x10 på låg kadens och det lät som att det var jobbigt!😁

Nu har vi burit in ved och plockat undan allt löst i trädgården, bara att invänta stormen.


//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar