onsdag 21 december 2016

Dagen då allt fixade sig

Slutade jobb tidigt idag, Andreas kom och plockade upp mig och slängde in min cykel i skåpet. Sen iväg till shoppingcentrat för att fixa julklappar. Överraskande nog inga problem att få parkering! Första klappen hade vi redan tänkt ut vad vi skulle köpa och det fanns att hitta på första försöket - bingo! Sen blev det klurigare.... fick ta en fika och tänka på saken. Bra det för då löste sig problemet! Ordnade flera klappar i ett svep - fantastikt.


På vägen hem fick jag ett sms från posten om att jag hade ett paket från mamma och pappa att hämta på Ica Skeppet i Nyhamnsläge. Perfekt, då köper vi kvällsmaten samtidigt. Jag fick ett annat sms också om en julklapp till Andreas, fick smussla lite med det och sticka iväg själv en sväng innan maten, men schhh säg inget till honom om det...

Även om maten hade vi en tanke innan vi kom till Ica:n, men det blev till att tänka om på plats då de inte hade det vi skulle köpa. Vad blev det då, jo pizza av godaste sort.

Pepperoni PIZZA

En riktigt bra dag har detta varit och nu har granen åkt in också. Något annat som är väääldigt bra är att Andreas har fixat vår kaffemaskin - med hjälp av alla tänkbara verktyg inklusive bågfil och den stora borrmaskinen. Han hälsar "vad gött när saker och ting inte är digitala!"

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar