fredag 2 december 2016

20x15sec x4 och nya skoöverdrag

Så var det då fredag igen, idag var en bra dag. Jag har fått gjort allt jag skulle vilket känns skönt, fick till och med tag i exakt likadana skoöverdrag som jag varit så nöjd med men som jag tyvärr slitit ut.

Gick in till Noréns Cykel i Höganäs eftersom att han tog hem dom till mig sist, visade sig att han hade en flock exakt likadana hemma och på rea 50% dessutom.
Kan bara varmt rekommendera, vattentäta och funkar bra ner till lite under nollan°C och bäst av allt är knäppning baktill av hela hälen, dvs att du kan trä på den efter att du tagit på dig skon och inte måste komma ihåg att dra den upp över vaden innan du tar på dig skon.

Pearl izumi skoöverdrag


Jag har väl hunnit med träningen idag också, man kan ju inte bara hänga på stan och spendera pengar…
Jag testkörde ett pass från förra vintern idag för att se vad benen svarade på det. Satte motståndet till samma som när jag körde det sist dvs 3.8kp och det syns ganska tydligt på pulsen att jag borde lagt på lite till. 20x15sec x4 med 4:30min vila emellan blir som en mängd igångdrag upp så högt man orkar. Jag brukar gasa upp till 120-130kadens.













Nu ska jag städa upp efter vår katt Hilda som spritt ut min skål med ostbågar här i soffan. Imorgon är planen lite pannlampscykling i Ängelholm.

//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar