söndag 6 november 2016

Tjejer på Berget



Idag var det något så ovanligt som tre cyklande tjejer på Berget! Jag, Linda och Ulrika hade bestämt att ses i Mölle och köra några timmar tillsammans. De hade aldrig cyklat här tidigare och jag lyckades väl visa dem det bästa av det mest på vårt Berg. Det finns såklart mer att se, men det blev rätt så kallt och vi kände oss nöjda efter två timmars snurrande på stigarna.

Fotostopp




foto: Linda Tufvesson


Det var faktiskt rätt så längesen jag var på berget med mountainbike, har bara kört över det några gånger på cx den senaste tiden. Som alltid var det fint i skogen, men vissa stigar var i stort sett omöjliga att se på grund av alla löv på marken och det var såklart lerigt på sina ställen.

Happy biker :)



Cyklade oss upp till fyren också, där var det bistert.



foto: Linda Tufvesson




Tanken var att ta det lite lugnt och hålla bra snacketempo men det är i det närmaste omöjligt på berget, det är bara att bita i uppför annars kommer man aldrig upp. Därför blev det ett antal pulstoppar...


Svängde in på Krukmakeriet och "fikade" gulasch efter avslutad tur.



Sen skulle jag ju cykla de dryga 7 kilometerna hem också, fyyfaaasen vad kallt det var! Nu har jag duschat, druckit te och tänt en brasa, börjar tina upp så smått.

Tack Ulrika och Linda för jättekul cykelsällskap. Känns som vi blir ett bra team inför Late Night Orup om ett par veckor!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar