onsdag 9 november 2016

Snäpper upp!

Då sitter man här igen, smått mör av testcyklande en dryg vecka in i november. Jag känner igen mig och tycker ännu så länge att det är roligt med vinterträning. Bara vänta och se, här ska det gnällas på proffesionell nivå innan vi är inne i april men just nu är det fortfarande kul.
Idag till exempel så stod det långa intervaller på låg kadens på mitt träningsschema. Inte speciellt skoj undertiden, svettigt och plågsamt precis som de flesta andra intervaller ombord på en monark, men ett trevligt besked för mitt snart 44åriga kroppskrälle var ett snäpp upp idag.


Tack då kör vi vidare mot nästa.

Att jag inte tappat sugen och fortfarande tycker att det är kul kanske också beror det på att allt ute inte är slut, 18 november tänker vi hjälpa till att lysa upp skogarna kring Orup utanför Höör. Då är det tävling på kul, på med lampan och köra varvbana. Har inte helt koll men det måste bli flest varv mellan kl18 och 22 som vinner, solo eller lagklass. Men som sagt jag känner att det är lite extra "kul" med vinterträning i år, jag har ju ett mål att köra så många långlopp jag har möjlighet att göra nästa år. Såklart kommer arbetet sätta vissa gränser men jag känner mig riktigt taggad, än så länge...

//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar