torsdag 24 november 2016

Så får jag tiden att gå



Vilken bra dag det har varit! Det är ingen speciell dag och inget utöver det vanliga har hänt, men jag har varit på bra humör från första stund jag slog upp ögonen. Redan innan jag somnade igår kväll var jag sugen på frukosten jag skulle äta nästa morgon och det är verkligen ingen märkvärdig frukost. Jag vet såklart inte hur era frukostvanor ser ut, men jag kör iaf på samma meny i stort sett varje dag: en kopp te, gröt gjord på havregryn och mjölk med mjölk till och, för tillfället, äppelmos och för det mesta en smörgås, helst med leverpastej. Hinner jag blir det en kopp kaffe också, idag hann jag :)

Strax före 7 susade jag iväg till jobbet och där var det som vanligt hektiskt arbete som gällde. Mycket att göra och många (26!) små sexåringar som pockar på uppmärksamhet. Roligt men ingen dötid där inte! Kafferast med medhavd macka några minuter sedan ut i solen och cirkulera, fantastiskt väder.

starka strålar
In och öva luciasånger, glittra gipsljusstakar, prata om siffran 3, plåstra om ett finger som klämts i dörren osv. osv. Slutade tidigt idag och är rätt så uppe i varv när jag lämnar jobbet. Landar i fåtöljen hemma med en kaffe, såå skönt.

Andreas tog första passet i källaren och jag stack iväg för att handla, blev både det jag skulle köpa (mat och kattsand) +annat (kläder). Andreas var klar med sina intervaller när jag kom hem. Han är fortfarande inte helt laddad i kroppen sen han "rensade systemet" så att säga, men han körde iallafall 2x20 med bra puls och på riktigt bra watt. Han fick order om att vila i över två dygn enligt Garmins återhämtningsrådgivare, det lär ju inte ske...

Andreas puls och kadens, 177 i snittpuls på intervallerna.

Jag bytte om och hoppade på monarken oviss om vilken typ av träning jag skulle genomföra. Sa något till Andreas om att jag bara tänkte köra lite lugnt och slänga in en omgång Tabata mitt i passet. Började trampa och fick en ingivelse att köra 5x3min styrkeintervaller istället. Det blev en jobbig och svettig historia med Enrique i högtalarna. Blev tvungen att plocka av lite vikt inför de två sista intervallerna, fasen också. Nästa monarkträning blir det Shakira istället.

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar