fredag 4 november 2016

Mosat monark och äpplen

Ledig fredag! Vi hade en del jobb med logistik av bilar hit och dit idag vilket gjorde att vi spenderade ett par timmar på det lokala köpcentrat på förmiddagen. Fikade väl bort en bra stund innan vi strosade runt och letade vinterskor till mig. Jag behöver skor till jobbet som både är varma och vattentåliga eftersom vi bor i den blöta landsänden, det blev ett hopplöst fall. Däremot snubblade vi över en julklapp och eventuellt har vi en till på gång! Vi hann med en snabblunch där också innan vi körde hem och fikade kaffe och dammsugare.
Jag kör alltid med så lite belysning som möjligt i källaren och gärna med musik, idag en 90-talsmix med club music - mycket Leila K där.



Andreas har full belysning och ibland tittar han på nån gammal UCItävling på RedBull
Sen kördes det testcykel i källaren. Till skillnad från när vi cyklar ute kan vi såklart inte träna samtidigt i källaren, därför är det ju läge att fixa med annat medan man väntar på sin tur så att säga. Andreas körde dammsugning och handling och jag har tagit itu med att göra av med lite äpplen. Vi har två små äppelträd på tomten och de har varit överfulla av frukt i år. Den ena sorten mognar tidigare och där hann vi inte riktigt med att ta tillvara på alla äpplen innan de var för övermogna. Det andra trädet mognar senare och var helt perfekta när det kom en storm och blåste ner ALLA äpplen på marken. Nu befinner de sig i vårt kylskåp och tar lite väl mycket plats där. Jag förvandlade en tredjedel till äppelmos och planerar att göra paj på resten och slänga in i frysen.



Som jag ju skrev igår har det regnat idag och det ser ut att hålla i resten av helgen. Trots detta misärkatastrofväder ska jag ut och cykla på söndag. Som av en händelse hörde både Ulrika och Linda av sig till mig samtidigt om cykling i helgen och vi bestämde att köra några timmar på Berget. Tanken är distanstempo... får se hur vi lyckas med det i den terrängen. Ser fram emot detta, ska bli skoj!

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar