fredag 11 november 2016

FredagsBajken

Innan jag stack hem från jobbet idag fick jag lite förhandsinformation om att Andreas hade klarat av sin FredagsBajk här hemma i källaren. Såg nämligen bilden han hade lagt ut på The Summit MTB's instagram. Han tryckte tröskelintervaller som bara den och var helt slagen efteråt, han var helt under bordet sista kvarten och knäppte bilden. Fick en uppmuntrande kommentar av Johan "Chipskungen" Malmsten "Bra där. Inga leopardaxlar" :) Tack för den och förresten han lanserar sin blogg idag på Triathlon Plus -in och läs.

När jag cyklade hem från jobb kände jag att vädret var helt fantastiskt med sol, lite vind och hyfsad temperatur. Efter en kopp kaffe och en bit av en fruktansvärt sötsliskig dulche de leche-paj, beslutade jag att köra min FredagsBajk ute. Stakade ut en tänkt tvåtimmarssväng och det lyckades helt perfekt, 2:02:55 blev den slutliga tiden.

Jag tänkte mig att jag skulle köra rätt så lugnt och lägga in några tröskelintervaller mot slutet, längs banvallen. Alla som vet något säger ju: låt lugna träningar vara lugna och hårda träningar vara hårda. Jag lyckas oftast få till mellanmjölksträning och köra halvhårt hela tiden, speciellt utomhus.

Vet inte vad som händer men det känns som om jag bara blir långsammare och långsammare. Jag har inga problem att ligga rätt så högt i puls under lång tid, men hastigheten alltså... Det går så sakta, idag fick jag ett snitt på 23km/h på min cross. Nästan ingen vind och inga backar. Kass!





Trevlig fredag på er!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar