tisdag 18 oktober 2016

Transportcyklat


Nu tänker jag mig en lite lugnare vecka, jag har lagt två veckor med många timmar i sadeln bakom mig. Det sista gjordes ju i söndags på monarken och igår höll jag vilodag.

Denna dag var även den tänkt som vilodag från cykling men på grund av en havererad växellåda blev det en timmes cykelcross cyklande för mig. Jag lyckades ta bilen till verkstaden i vår grannstad Ängelholm innan den gav upp helt och därifrån körde jag cx tillbaka till kontoret. Under denna veckan tänker jag mig att få lite mer klarhet i hur vinterträningen ska komma att se ut i år, jag skulle vilja göra lite förändringar mot tidigare vintrar.

Jag brukar väl ha lite koll på vad jag ska göra och när men långt ifrån tillräckligt, många gånger går jag ner till monarken och velar lite för mycket. Bäst tycker jag om att ha ett mer eller mindre spikat schema, säg veckovis där jag redan när jag vaknar på morgonen vet vad som ska ske när jag kommer hem från jobb och ska träna. Annars kan det ibland bli lite för "vida svängar".

//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar