söndag 23 oktober 2016

Tjejcykling på Järavallen



Fick ett sms från Ulrika om en MTBträff på Järavallen bara för tjejer inplanerad till idag. Det lät superkul, jag har själv efterlyst tjejer att cykla med och det här var ju ett kanonbra tillfälle!

Strax före klockan tio var vi på plats och snart var vi hela 18 st cykliga tjejer, kul med så stor uppslutning. Det var stor spridning, allt från de som var nybörjare till de som kör elitklass i långloppscupen. Vi delade därför in oss i två grupper och körde ett varv på MTBspåret som mäter lite mer än 7km och tar nånstans mellan 30-40minuter att cykla. Efter första varvet var vissa nöjda och vi tog en fika och lite snack innan de som ville rullade ut på nästa varv.



Det var faktiskt riktigt fint väder för cykling men jag blev helt genomfrusen när vi hade fikapaus. Fick upp värmen igen på andra varvet men efter vi stått stilla och snackat en stund var jag kallare än innan och inte sugen på ett tredje varv. Andreas var också på plats och hade redan kört klart sina varv och satt i husbilen och värmde sig. Behöver jag säga att det är f a n t a s t i s k t skönt att ha den att hoppa in i, byta om till varma torra kläder och ta en kopp kaffe? Bäst!

Kul initiativ av Erika och Ulrika, tack för en trevlig förmiddag på Järavallen! Hoppas på fler tillfällen och jag ställer mer än gärna upp och visar runt på en liknande träff här på vårt Berg eller i Ängelholm.



//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar