tisdag 25 oktober 2016

Slow jogger

Fullt upp på jobbet idag, som vanligt! Eftermiddagen spenderades i en mörklagd lokal lyssnandes på en föreläsning medan solen sken utanför. Svårt att känna något större intresse för vad som förmedlades när man bara vill ut i det fina höstvädret. Cyklade hem och slängde på mig träningskläder samtidigt som jag slängde ihop en bröddeg. Stack ut på en halvtimmes joggingrunda under tiden degen jäste. Solen hade hunnit gå ner men det var fint ändå och verkligen jätteskönt att komma ut en sväng. Jag har ingen som helst förmåga att springa snabbt, det funkar liksom inte med mina ben, men pulsen ligger på en behaglig nivå.

Andreas hann precis komma hem från sin cx-runda innan jag stack iväg. Han hade kört något som ni säkert också snart känner igen: Mölle-Jonstorp-Kattarp-banvallen-hem. Två timmar var han ute och frös från första till sista tramptag, han stod och försökte tina upp i duschen när jag kom hem igen. Felklädd var ordet.



Vi värmer väl vidare med en kopp te och en nybakad bulle.
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar