tisdag 11 oktober 2016

Power2max på Monarken


Ja efter jobbet dök jag ner och gjorde det sista av monteringen, igår kväll slutade det med att jag behövde 5st "smalare" klingbultar för enkelklinga till rotor-vevpartiet. Jag stack upp till David och Linus på Sportson och där rasslade det till i en låda. Det är precis som hemma, den som spar han har ni vet. Tack hörni! Behövde dock bara använda bakstycket alltså ena delen annars blev det för smalt.


När jag var klar visste jag inte riktigt vilket ben jag skulle stå på, var väl sådär fånigt sugen på att testköra Monarken och det var kallt och riktigt blåsigt ute. Vad valde jag då? Jo jag satte mig så klart på min CX och körde ett 2timmarsvarv, det var förvisso kyligt och tårna blev lite svinkalla men det var fint, mulet och torrt. Körde lite asfalt lite grus och lite backar, höjdpunkten får väl anses vara tågkorsningen i Kattarp. Bommarna gick ner och jag fick stanna, annars hände inte något anmärkningsvärt.

Tåget då, jag stod här länge idag.

Sådärja då åker vi igen då
Får se om det blir test av Monarken imorgon, spänningen är olidlig eller hur.

//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar