onsdag 12 oktober 2016

Nej så länge tänker jag inte vila

Finväder för årstiden, hård nordostlig vind sol och ganska kyligt. Ja egentligen hade jag tänkt köra CX men var ju tvungen att stilla min nyfikenhet lite så det blev Monarken.

Kommer inte på fråga, jag ska cykla imorgon
På frågan om effektmätaren fungerade så talar väl bilden här ovanför sitt tydliga språk. Jag körde mig rejält trött, sporrande med lite mer siffror svart på vitt. Men Power2max visade också lite högre watt jämfört med monarken. Det är precis som det ska vara med andra ord, monarken har ett inbyggt "fel" på 7% tror jag att det är. Egentligen inget fel utan bara förlusten i drivlinan. P2m mäter ju i spindeln på vevpartiet. Hur som helst så följdes siffrorna åt perfekt. Finns såklart många fördelar med detta arrangemang men en som sticker ut är ju att siffrorna sparas och man lättare kan följa sin utveckling. En annan är ju såklart att det blir omöjligt att ljuga för sig själv.

Hur gick det då, jo om jag jämför mot samma tid förra året så är jag tydligt starkare. Åtminstone för dagen…

//Nilsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar