måndag 31 oktober 2016

Alternativ träning, Rullskidor

Så blev det då tyvärr måndag igen, lite andra sidan på färgskalan idag. Igår var det helt sanslöst vackert väder, idag lite mindre vackert…


Idag var det dax att klicka på sig rullskidorna enligt mitt träningsschema. Jag kom iväg precis när det mörknade så det var bara att montera lampan på hjälmen och mitt nya fina bakljus som jag fått av Yvonne, bara att klämma fast på kläderna.

Jag stack rakt ut på "bonnavägarna" och där var skitigt kan jag säga, bönderna höll på med något så att vägarna var lika leriga som åkrarna. Det blev ungefär en och en halv timme på kontot, ganska varmt och lätt regn.

Under tiden jag var ute och skidade lyckades Yvonne komma och möta mig hela två gånger! Första gången när hon cyklade hem från jobb och tog en omväg just för att genskjuta mig. Efter det körde hon hem och bytte om och stack ut och joggade en halvtimme. När hon kom hem var jag fortfarande ute så hon vände om igen för att möta upp.

Nästan hemma


//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar