onsdag 17 augusti 2016

Lite varvbana idag


Tränat har vi gjort idag, jag på mountainbike och Andreas på cx. Vi cyklade ut till vårt Berg och där tog vi sedan olika vägar. Jag körde två och ett halvt varv på en av våra "xc-banor" som mäter 4km/varv och 150höjdmeter. Tycker det är riktigt bra att ha några olika varvbanor att använda mig av speciellt när träningen ska ske efter jobbet för då får det var effektiv träning. Brukar bestämma i förväg hur varven ska köras, om jag tillexempel ska ta i uppför och köra lugnt mellan backarna eller köra med mer jämn ansträngning hela varvet. Idag stack jag iväg med huvudvärk och förhoppning om att den skulle försvinna när jag cyklat en stund därför började jag lite lagom hårt. Tyvärr blev det inte bättre utan gjorde ännu ondare när jag försökte ta i ordentligt. Skönt ändå att få till lite cykelträning och komma ut i skogen efter några långa och stressiga dagar på jobbet.

Detta är cykeln Andreas tycks gilla allra bäst.

Andreas körde som sagt cx och det beror på att hans mountainbike är i stort behov av service för byte av vevlager och styrlager. Han tog bland annat en vända upp till fyren +annat som man säger på ett känt cykelforum här på internet.

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar