torsdag 21 juli 2016

Pumpa på bara

pumppaus


Så idag var det jag som åkte på en punkarunda. Framhjulet på min mtb tappade en del luft sist vi var ute, men jag pumpade upp det innan jag stack och tänkte att det nog skulle hålla sig hyfsat tills jag var hemma igen. Jag hann inte mer än upp på Berget innan jag fick stanna och pumpa första gången. Jag hade tänkt ut ett bra varv med en jobbig backe som jag skulle köra några gånger. Började första varvet med att som sagt stanna och pumpa. Nästa varv körde jag på riktigt bra, hamnade tillochmed på 7:e plats på Stravasegmentet i backen.




När jag rullade ner hade luften pyst ut igen och jag fyllde på innan jag blev tvungen att vända hem, typiskt när jag äntligen kände mig stark. Fick utnyttja pumpfaciliteterna längs cykelbanan också...



Andreas skötte sin träning till och från jobb idag, dit raka vägen i motvind och hem tog han en liten omväg.

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar