onsdag 20 juli 2016

Effektmätare och en punktering såklart!

Ibland blir det inte som man tänkt sig, ingen nyhet direkt och min dag är inte särskilt extraordinär på något sätt men…

Jag hade lite vaga planer på att möjligen kunna cykla till jobb idag, startade dagen med att av någon anledning inte få liv i vänster arm. Sånt brukar ju gå över fort men detta ville inte ge med sig, inte bara armen kändes som den sov utan hela jag och bra länge dessutom.

Nästan besviken, det tog bara  20min att montera den!

Sen var det ju UPSmannen som stressade mig, det är oftast trevliga problem när han har vägarna förbi. Idag var inget undantag han hade med sig en effektmätare till min landsvägscykel och den var jag ju såklart tvungen att hinna montera innan jag slutligen kunde få cykla ut en kort sväng efter allt slit.


Ut kom jag men hem kom jag inte, framhjulspunka och självklart var jag för lat innan jag stack för att orka ner i källaren och hämta reservslang. Skyll mig själv… Efter lååång väntan på en bänk i skuggan kom en vit Caddy och hämtade upp mig.


//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar