tisdag 19 juli 2016

Backintervaller is da shit!

Inifrån Silvergrottan


Tror att jag kan räkna detta till en av årets bästa arbetsdagar. Jag och en kollega tog sju barn med oss till Kullaberg där vi grillade korv, tittade på grodor i skogen och på sjöstjärnor och krabbor på Naturum och klättrade sedan ner till Silvergrottan. En riktigt mysig dag och dessutom har sommaren hittat hit!

Varför inte fortsätta en bra dag med några tuffa backar? Jopp, med en kopp koffein i kroppen stack vi till Berget för intervallträning. Jag körde 10 st intervaller i en backe och Andreas körde fyra varv på vår lilla "xc-bana" som tar ca 10min/varv. När vi jämförde våra helt olika träningar kunde vi se att vi faktiskt kört nästan exakt lika många höjdmeter men det skiljde en halvmil i distans.



Det kändes bra att köra hårt i backarna, inte bara i benen utan mentalt också. Jag har kommit på att jag nog har missat den typen av träning ett tag och det märks för jag har inte alls samma pang i benen som jag tycker att jag haft tidigare.  Ska se till att få in mer sånt i schemat!

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar