måndag 23 maj 2016

RaceReport X-Cup lopp3 Kristianstad

Tidigt igår morse körde vi till Bockatorpet utanför Kristianstad där X-Cup lopp3 skulle avgöras. Vi var på plats ungefär en timme innan min start kl.9 och stack ut på ett testvarv på banan. Grymt fint väder var det och stigarna var snustorra och snabbkörda. Banan bestod till stor del av fin singeltrack. Den var ganska teknisk med snäva kurvor, rötter, rejält branta korta backar och en del stenpartier.

Jag kom iväg rätt så bra i startbacken och vidare in på stigarna, men min styrka är inte snäva högersvängar och det var två stycken ganska rotiga sådana på rad med branta backar direkt efter. Där jag fick klicka ur och blev direkt passerad av 4 tjejer +några killar, riktigt irriterande. Det här går ju inte för sig, det är dags att jag börjar öva på snäva högersvängar helt enkelt!



Annars var banan riktigt rolig och det var kul att klara/våga ta sig över hinder som jag i vanliga fall hade stannat för. Banan gav inte många chanser till återhämtning så pulsen fick ligga där den låg, jämt och högt - suveränt entimmespass!








Tack X-Cup för ett kanonfint arrangemang! Fortfarande bra uppslutning med 320 deltagare varav 33 damer. Extra plus för att jag vann ett presentkort på 500 riksdaler i utlottningen efter loppet :)

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar