fredag 27 maj 2016

Jag har åkt stig..



Imorgon går deltävling två av LångLoppscupen Mitsubishi Challenge, Långa Lugnet i Falun. Först och främst måste jag säga att jag är väldigt avundsjuk på alla er som har möjlighet att få köra loppet. Det hade varit jätteroligt! Tidigare år har jag egentligen aldrig känt ett sug efter att tävla eller ens jämföra mig med andra, i år är det lite av en helomvändning. Helt plötsligt finner jag det sjukt kul att slita ut mig totalt enbart för att nå ganska precis mitt i en resultatlista, varför bryr jag mig egentligen inte om det är helt enkelt skoj att cykla med andra eftersom att man då utmanar sig både tekniskt och fysiskt på ett helt annat sätt än ensam på Kullaberg.



Idag körde jag just så på Berget, ensam alltså. Inget fel i det jag fick en grym träningsrunda och såg inte till en kotte. Men det ena utesluter inte det andra har jag äntligen förstått.

Av 42.5km cyklad distans idag så var ungefär 30km på stig, det går absolut att klämma ur lite till och det får man kalla för godkänt i vår hörna av världen. Backar saknas inte men en slakmota finns inte hur du än letar här. Jag säger tyvärr, dom är bra att ha.. (ni förstår).

Trevlig Fredag och lycka till imorgon!
//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar