tisdag 19 april 2016

Rekordsprinter!



Efter några dagar med mindre träning än vanligt, pressade jag in ett snabbt källarpass efter jobbet idag. Jag cyklade inget i torsdags och inte heller lördag och måndag, körde hårt i fredags och väldigt lugnt i söndags. Idag hade jag bara tid till en kort träning och körde 30sek sprinter på monarken. Det märktes att jag hade fint utvilade ben! Började med att lägga på lite mer vikter än jag egentligen trodde att jag skulle palla med, men jag kunde haft mer för på sista intervallen la jag på 0.5kg och det gick galant - grymt nöjd!

För det mesta cyklar jag runt med rätt så slitna, syriga ben och tycker väl knappt att jag gör några större framsteg. Det är verkligen riktigt kul att känna att det går att trycka på rejält när kroppen fått vila upp sig. Det sporrar mig att fortsätta träna på hårt!

För det mesta har vi sällskap av Olsson i källaren och han visar väl ganska tydligt vad han tycker om det vi sysslar med...


Imorgon hoppas jag på längre träningstid och det sägs att vinden ska lägga sig lite så förhoppningsvis blir det utomhus.
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar