söndag 6 mars 2016

men vad gör väl det

Vi började dagen precis som stora delar av Sveriges fikaelit förmodligen också gjort, med en vasaloppsfrukost framför tv:n. Här har det varit riktigt pissigt väder hela dagen och då är det extra mysigt att sitta inne och låta frukosten ta lite tid. Regnet har under dagen övergått till blötsnö och ingen av oss var sugna på att blöta ner oss med utecykling. Källardistans är ju mördande tråkigt men vad gör väl det, vi åker ju till GC snart ändå :)



Medan 15000 folk stakade sig genom vasaloppet hann vi väl med lite inställningar på våra landsvägscyklar. Mina bromsar var helkonstigt inställde och behövde justeras och Andreas bytte bromsgummi på sin Cervélo.

Jag skulle förresten gärna vilja komma ut och testa min racer innan vi åker eftersom jag inte hunnit fixa med sittställningen sedan Andreas ordnade så att jag kan skjuta fram sadeln. Hoppas på torrväder snart igen.

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar