onsdag 9 mars 2016

Bra träning på referensrundan

Cyklade en snabbsväng på lite drygt en timme i eftermiddags. Jag är nog lite av en vanemänniska och valde samma gamla vanliga runda, 'Kullahalvön runt' 28km. Jag hade inte bestämt mig riktigt för hur hårt jag skulle köra när jag rullade iväg. Kände mig pigg i benen och pulsen visade på 85% i snitt och 93% i max när jag kom hem. Garmin visade också en lite snabbare snittfart än jag haft tidigare på samma runda när jag kört ensam. Jag är ju inte snabbast i stan och blir ibland lite frustrerad över att jag inte är snabbare än jag är. Men det är helt klart kul att se att man förbättrat sig lite iallafall och så här års är man väl inte som snabbast heller med en massa kläder och på cx.


Som jag skrivit tidigare gillar jag verkligen min cykelcross och jag tror att jag kommer att tycka att det roligt med längre asfaltsrundor till sommaren och då på racer. Får väl se om det går att få lite fart på tanten :)

//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar