fredag 19 februari 2016

Gasa sig i mål!

Fredag är ju jättehärligt och det är det ju idag. Termometern visade en sak (5°c) men det kändes som väldigt mycket kallare, vi har haft väldigt fuktig luft… Egentligen är det ingenting mina luftrör gillar jag har ju dragits med en typ av astma länge nu men det går att kontrollera om jag inte kör för hårt för länge i den typ av väder. Idag hade jag dessutom en tanke att jag måste börja lära mig att köra vissa av mina träningar på ett sätt som jag anser skulle träna både huvud och kropp i rätt riktning.

Jag körde idag  två timmars träning, första timmen ganska försiktigt, upp till 85%. Sedan ökade jag en aning, när jag hade ca 40min hem och lite taskigare väglag gick jag upp till tröskel och över, höll mig där i 30min för att sedan rulla ur i 10min.

Jag tänker mig att detta är precis det som förväntas av oss alla som vill cykla ett lopp. Det går alltid i ett rasande tempo och sedan förväntas vi öka mot slutet. Dock är iaf mina ben  alltid väldigt oförberedda på just detta moment, jag är superstum och brukar inte kunna svara på ryck mot slutet speciellt bra. Borde det då inte vara klokt att köra vissa träningar på just detta sätt, gasa sig i mål…
Undertiden allt detta hände körde Yvonne TC, såhär kul kan det se ut.


//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar