lördag 27 februari 2016

Energi vid träning?



Hur tänker ni i frågan att ta energi i form av sportdryck, bars, gels etc under träning? Vi har alltid bara vatten i flaskan eller camelbaken och inget annat med oss vid vanliga träningsrundor. När vi kör distanspass utomhus som pågår lite längre brukar vi alltid ha med en nödgel och en banan och vatten då också såklart. Ofta har vi med bananen och gelen hem igen, men vid de tillfällen som de behövs är det verkligen guld värt att ha det med! Vid alla träningspass hemma i källaren är det endast kranvatten som gäller. De gånger vi kör något lopp har vi däremot både vatten, sportdryck och gels. Jag tänker som så att det är onödigt att vänja kroppen vid sådana typer av tillsatser vid träning, när jag väl tar en gel så ger det en lite större "kick" får jag för mig. Ett normalt träningspass på 1-1.5timme bör kroppen klara av att trycka på hårt utan sådant trams. Nog tjatat om detta.

Tränats har det gjorts idag. Efter några dagar med tuffa intervaller var det 2 timmar eller mer i distanstempo på schemat. Här hos oss har det varit dimma och kallt så vi valde båda att ta träningen i källaren. Tråkigt och dötrist men det funkar. Andreas passade på att byta kedja på sin landsvägscykel medan jag satt och malde monarkwatt.


Hörrni, ska vi ta den där kaffen som Nilsson fixade till överst här?
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar