onsdag 30 december 2015

Växelhaveri

Efter jobbet startade vårt vanliga tröttsamma velande om huruvida vi skulle cykla ute eller inne. Det är torrt på vägarna och ok temperatur men såklart blåser det. Jag var först inte alls sugen på att sticka ut efter att ha frusit hela dagen på jobbet. Efter en värmande kaffe och det faktum att källaren inte heller var speciellt lockande föll valet tillslut på uteträning.

Planen var att börja i motvinden ut till Kattarp via Svedbergakulle och sedan bara göra ett lappkast och ta samma spår hem igen. När jag väl fått upp värmen och flåset kändes det riktigt bra. So far so good - 9km sen tog det stopp. Bakväxelhaveri, växelörat gick rakt av. Helt plötsligt och till synes helt utan anledning, jag hade inte ens växlat på säkert fem minuter och vi körde på en rak, platt asfaltsväg. Det var bara till att vända och ta sig hem och det på bästa möjliga vis, jag rullade och A puttade på hela vägen hem:)


Får se hur det blir med NyårsBajken imorgon, tror inte jag har något sådant växelöra i reserv.
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar