söndag 20 december 2015

Distans - det är ju söndag

Distanscykling med inslag av sol!


Oavsett om det sker utomhus eller inomhus kör vi alltid distansträning på söndagar. Idag cyklade vi ute och fick dessutom sällskap av Erik. Temperaturen fortsätter att hålla sig runt +10 och det är ju verkligen finfint cykelväder för att vara vintertid. Vi rullade ut på småvägarna och tog tag i motvinden till att börja med. Liten miss i planeringen för motvinden pågick rätt länge typ 2 timmar, men med två ryggar att gömma sig bakom tyckte jag väl inte att den var alltför besvärande;)



Med ungefär en kvart hem fick turen ett abrupt slut för två av oss. Bakhjulspunka samtidigt för både Andreas och Erik! Måste ha varit glas på vägen. Jag klarade mig och fick spurta hem och hämta bilen för att köra tillbaka och plocka upp A. Han kör ju med tubhjul och hade ingen punkasprej med sig så det var bara för honom att börja traska medan han väntade på mig.

Jag fick nästintill 3 timmar i benen och det får man väl vara nöjd med.
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar