lördag 24 oktober 2015

Nytt inför 2016

Dagen började med en roadtrip till vårt grannland i väster. Parkerade precis intill butiken som innehåller en mängd habegär. De var inte riktigt klara med min beställning så vi gick en sväng på Strøget och tog en fika medan vi väntade.



När vi kom tillbaka var allt monterat och klart och redo för en provtur.
nästan klar...


Efter några finjusteringar avslutades affären och vi skyndade hem för att hinna med en ordentlig premiärtur.

Som ni nog har förstått har jag inte kört speciellt mycket landsväg. Jag har en Wilier sedan ett antal år, men det har aldrig känts kul och jag har enligt vissa källor varit rätt så gnällig över hur jag sitter på den cykeln... Så åkte jag till Fuerteventura och dristade mig till att hyra en racer, en Cervélo S2. Helt plötsligt var det jättekul att cykla asfalt. Den var i rätt storlek och jag hade inga problem att cykla länge utan att få ont eller bli trött i rygg och axlar. Gillade också att det var en aerocykel. Skåne är platt och blåsigt och jag cyklar ganska mycket ensam så det är ju klockrent och dessutom snyggt.

När jag kom hem efter resan var det första jag sa att jag var nog så illa tvungen att sälja min Wilier och köpa en Cervélo. Började kolla runt efter ny cykel och var hittade jag ett ännu bättre alternativ om inte hos Giant Copenhagen, en Liv Envie Advanced. Snyggare och mer prisvärd än Cervélo.



Har nu varit ute på jungfrufärden och är mer än nöjd, den är fantastiskt! Äntligen är det riktigt kul att rulla landsvägsmil. Det kommer att bli kanonbra inför nästa år, det är ju faktiskt roligt och nyttigt att variera sig lite.



Ser fram emot en tidig vår!!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar