torsdag 8 oktober 2015

Jag har inte kört MTB, tyvärr!

Jag får nog medge att jag önskar att så var fallet men jag avvaktar till imorgon då jag har bättre tid.


Rastade rullskidorna för andra gången i år, mitt mål är att rulla skidor en gång i veckan så länge som det går. Blir det en snövinter här nere (som jag misstänker) så får jag fundera ut någon sorts plan B.


Om någon undrar hur det gick idag så får jag svara framsteg men långt ifrån nöjd.
Kroppen funkade bättre, jag körde nonstop 8km utan att ryggen skrek allt för mycket. Vad gäller tekniken så känner jag att man lär sig ganska fort, visst jag får säkert förbipasserande att skratta men man ska väl bjuda på sig va!? Terminologin får ni ta med en nypa salt ni som kan men, diagonala klarar jag bra men kan inte riktigt sträcka ut som jag vill och då blir benet i luften instabilt. Stakning då, som ett tyskt diesellok i min hjärna. Jag saknar dock överkroppen och det ser nog därför lite desperat ut. Stakning med frånskjut klarar jag hyfsat men även där kan benet i luften ibland orsaka lite hög puls.

Yvonne är på Fuerteventura denna veckan, många skulle säkert tro att jag varit lite ensam. Vart jag än vänder blicken så ser jag antingen 2 eller 4 ögon. Jag vet inte men dom saknar henne säkert också, däremot så tror jag att Olsson och Hilda sagt såhär "okej nu är han ensam, vi tigger skiten ur honom". tyvärr är dom allt för medvetna om att jag är den svaga veka.


//Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar