onsdag 7 oktober 2015

Då var vi där igen-

- och jag gick på för hårt precis som vanligt, att man aldrig lär sig.


Onsdagen den 7:e oktober, ingen höjdare direkt men va fasiken jag lever ju. Inget att klaga på förutom världsliga ting som att jag önskar att motivationen var högre och att resultatet på min första riktiga hårdkörning på Monarken var bättre. Jag velade en stund när jag kom hem från jobb om det skulle cyklas på Berget men jag undvek det, det blåser faktiskt så illa idag att där uppe trillar nog träden omkull. Väldigt tråkigt!!

Om jag har koll på vädret (det brukar jag ha) så kommer vindarna ge sig successivt fram till söndag så då kan man väl sticka ut näsan och kötta lite stig där uppe från och med imorgon om tid ges.

Jag är väl medveten om att kroppen behöver vänja sig vid ergometercykling, det är fruktansvärt jämfört med att hårdköra intervaller utomhus. Det kloka är att fram på höstkanten smygvänja sig lite, jag var väl lite för stöddig och gav mig på något som borde väntat ett par veckor…


//Nilsson


2 kommentarer:

  1. Jag har tänkt att filma mina favoritbackar ute. De backar som jag gillar och köra med paddan i vinter. Kanske lyckas jag lura hjärnan lite i alla fall. Men jag har redan ångest inför trainerintervaller och likt dig lär jag ju gå ut stenhårt och inte öka direkt. Men bra jobbat hörru!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helena, Precis det du säger har jag gjort nu ett tag. Köpte mig en Garmin Virb Elite där man ser puls och fart mm till vrakpris i slutet av augusti och satte igång att filma. Tänker mig att det kan bli någon sorts motivationshöjare i vintermörkret.

      Tack för peppet Helena!

      Radera