lördag 19 september 2015

Ny hoj - Giant cyclocross

Vilken bra helg alltså! Kan inte vara annat än nöjd när man köpt sig en ny fin cykel.


I morse tog vi bron över till utlandet för att hämta denna skönhet, en Giant Liv Brava Slr. Jag skickade iväg en förfrågan i fredags förra veckan om det var möjligt att få tag på en sådan i storlek xs. Fick svar att det fanns 1 st kvar i Holland. Snabbt beslut - beställ! Bra, den skickas på måndag vi har den på torsdag i butiken i Köpenhamn. På onsdag fick jag mail, den finns redan på plats bara att hämta. Idag vid 10-tiden klev vi in i Giant Copenhagen's fina butik mitt i centrum, efter en provcykling utanför var jag sedan ägare till en cykelcross. Har bara sett den på bild innan och jag blev glatt överraskad över hur snygg den är och att xs passar perfekt till en kort tjej som jag.


Det kan vara svårt att få tag på Giantcyklar här i Sverige, den som är intresserad kan absolut vända sig till den danska butiken i Köpenhamn. Mycket bra service och faktiskt aningen billigare.

Jag var såklart väldigt sugen på att testa den här hemma också. Vi körde en sväng och provade på både asfalt, grusväg och gräs.



Det kommer att bli en rolig höst och vinter med massor av kul cykling!
//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar