tisdag 25 augusti 2015

153

Går i cykeltankar, alltså funderingar på ny cykel... Är lockad att testa heldämpat. Optimalt vore en 650b men det är inte alla märken som tillverkar det och framförallt inte i min storlek. Frågan är om 29" är för stort för mig? Har kikat på Specialized's dammodell Era och geometrin skiljer sig inte jättemycket från min Giant vad gäller "reach" och "stack". Det vore kanonbra om det fanns en cykel med samma geometri i storlek small som jag kunde testa! Innan jag köpte min nuvarande cykel, Giant Obsess 650b, provkörde jag en 29" Trek och den kändes stor, både hög och lång. Efter Cykelvasan i år rullade jag lite på Stinas Cube en 15"ram och den var faktiskt inte helt fel...

Det är inte alltid en fördel att vara liten, med en längd på 153cm är cykelutbudet minst sagt begränsat.

Alltid minst i gänget. Foto: Okänd, förmodligen tysk


//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar