måndag 27 juli 2015

Nu kan jag vurpa vidare

Idag har jag shoppat en livsviktig sak. Det är något som jag borde införskaffat för längesen. Nu äntligen tog jag tag i saken och köpte en ny hjälm. Den gamla jag har är verkligen under all kritik, den sitter inte alls bra för spännet baktill är paj och alltid sitter den snett (och det gör den hjälmen på alla som har den). Jag är kanske aningen för kräsen och därför har jag inte hittat någon jag trivs med, men nu tog jag bara en som sitter bra på huvudet strunt samma att den ser lite stor ut! Så ofta som jag vurpar är ju hjälm en rätt så viktig detalj.



Fick provcyklat min nya hjälm under eftermiddagen då vi rullade ett snabbt varv ut på landsvägarna. Krigade på rätt hårt ett tag, Andreas först och jag på rulle bakom. Kul med lite högre hastighet än vad jag klarar av med på egen hand.



Efter det cykelvård och nu en espresso lungo på maten. Vi är ju två kaffenördar och vi borde kanske provsmaka och recensera det nya lilla kafferosteriet i Sigtuna...



//Y

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar